Om meg

Ahead Management er Grethe Steen. Etter å ha jobbet nærmere 25 år internt i ulike organisasjoner på hele spekteret fra administrative HR-oppgaver til strategisk og utviklingsorientert HR- og ledelsesarbeid og virksomhetsstyring, realiserte jeg i 2015 en drøm om å jobbe med det samme – men fra en ekstern konsulentrolle. Fordi man kan jobbe på en anne måte, og fordi man kan oppnå andre resultater, og fordi jeg ville bruke kunnskap ervervet fra innsida av organisasjonslivet til å hjelpe flere bedrifter å nå sine businessmål.

Jeg skapte Ahead ut fra en lidenskap for forbedring og utvikling av organisasjoner, medarbeidere og ledere. Jeg er hellig ovebevist om at det er de bedriftene som setter menneskene og organisasjonen i sentrum, sikrer høy kvalitet på håndteringen og sørger for investering i kontinuerlig vekst og utvikling som har størst sukess over tid! Som klarer å skape mest lønnsomhet. Og som klarer å realisere målene sine.

Mine metoder

Jeg er opptatt av:

  • å bruke metoder og fremgangsmåter basert på forskning og anerkjente metoder
  • å sikre forankring av prosesser hos riktig aktør
  • å få til varig endring på uønskede situasjoner, ikke lettvintløsninger
  • å være ryddig og profesjonell og skikkelig i alt jeg gjør
  • å være modig og tydelig om mine funn og anbefalinger til mine hjelpesøkere
  • å bli ordentlig kjent med mine samarbeidspartnere og sette meg ordentlig inn i deres problemstillinger
  • å dyrke så mye transparenthet som mulig mellom involverte i prosessene

Jeg er god på:

  • å lese og håndtere alle mulige folk og personligheter i alle ulike situasjoner
  • å bygge tillitsfulle relasjoner til alle involverte
  • å ha bevissthet om det etiske, respektfulle og menneskeverd i prosessene
  • sterk på kommunikasjon, samtale- og prosesskompetanse
  • stor kunnskap om mennesker, grupper og organisasjoner
  • sterk formidlings- og presentasjonsevne

Har jobbet mye i internasjonale miljøer og har forståelse for ulike kulturer og stiler. Kan også ta alle oppdrag på Engelsk.

Tilgang på top notch kvalitet:

  • Jeg har et bredt nettverk, med mange samarbeidspartnere å spille på der min egen kompetanse kommer til kort
  • Jeg er opptatt av å holde meg faglig oppdatert, leser mye, har stort kontaktnett i ulike fagmiljø
  • Jeg går selv jevnlig i veiledning og mentoring for å søke støtte og råd om løsing av saker og å aktivt jobbe med meg selv og egne ferdigheter

Min kompetanse

Jeg har i 25 år hatt føttene godt plantet i HR, organisasjon og ledelses-sporet – og hvor jeg har jobbet på hele spekteret fra ren personaladministrasjon og HMS, til mer overordna strategisk HR og bedriftsledelse. Og hvor de siste siste 15 årene har hatt mest fokus på utvikling, forbedring og effektivisering av organisasjoner, og utvikling av team og enkeltmedarbeidere samt planlegging og drive fremover diverse organisasjonsprosesser.

Min profil er nok preget av generell virksomhetsstyring og bedriftsledelse og breddekunnskap etter å ha jobbet i mange ulike bransjer, vært innom store og små bedrifter, offentlige og høykommersielle bedrifter, industribedrifter og høykompetente, akademiske kunnskapsbedrifter. Og jobbet både på norsk, nordisk og internasjonalt nivå. Jeg har jobbet svært tverrfaglig i alle år og plukket opp kunnskap om både regnskap, økonomi, anskaffelser, medie/kommunikasjon/grafisk/bildebehandling, og teknologi/IT, salg/marked mm.

Jeg har min opprinnelig utdannelse fra økonomi/bedriftsledelse/virksomhetsstyring, kommunikasjon/informasjon, og HR/personalfag. Og har ila årene tatt diverse kurs og etterutdanning innen coaching, prosessfasilitering, konflikthåndtering, entreprenørskap , håndtering av kreative prosesser mm. – i tillegg til en lang rekke rene fagkurs innen HR, bedriftsledelse og organisasjonstutvikling.

Jeg tilfører ekspertise og kompetanse på alt som omhandler folk og organisasjon, og er en naturlig partner for alle som trenger å få knyttet HR-aktivitetene til alt annet som skaper verdi i bedriften, og som søker å få ryddet eller rigget organisasjonen mot noe nytt og bedre.

Les min fulle CV på LinkedIN